HTML

B2C & m@rketing

B2C, E-kereskedelem, online marketing, internet marketing

Friss topikok

Az online vásárlás előnyei

2008.04.13. 15:09 :: Bay Áron

A továbbiakban több gondolatot is átemelek a blogra a szakdolgozatomból, igyekszem elsősorban azokat, amelyeket a legfontosabbnak tartok, hiszen nem egy rövid anyagról van szó :-)

Az Internet új utat nyitott a termékek és szolgáltatások virtuális világába. Az információkhoz nagyon könnyen hozzá lehet jutni, több erre szakosodott kereső oldal (arguru.hu, depo.hu, argep.hu, kirakat.hu, stb.) létezik, amelyek országos vagy akár világ szinten is összehasonlítják számunkra a regisztrált üzletek árait, termékeit, vagy akár magukat a boltokat. Részletesen megjelenítik az árakat, a termék jellemzőit és minden egyéb fontos információt, ami segít a döntésben. Ezek a rendszerek sem tökéletesek, mert csak olyan információt találhatunk meg, amely elérhető online, és csak abban az esetben jutunk ténylegesen releváns adatokhoz, ha a webáruházak is valós időben frissítik az árakat, termékleírásokat, információkat. Viszont komoly előny, hogy az elektronikus vásárlást nem korlátozza a nyitvatartási idő, mivel gyakorlatilag megszűnnek a napszakok, a nap bármelyik órájában lehet vásárolni.

Akadnak olyan termékek is, amelyek vásárlása különösen nagy körültekintést igényel (pl. különböző gyógyszerek, fájdalomcsillapítók, potencianövelők, kétes forrásból származó szoftverek, karóra utánzatok). Ezekkel legtöbbször kéretlen reklámlevelekben (más néven spam üzenetekben) találkozhatunk. Az ilyen forrásokból nem célszerű semmilyen terméket vásárolni, mert ezzel csak növekszik a mára már amúgy is globálissá vált spam problémája, amire fontos lenne a jelenleginél is nagyobb figyelmet fordítani.

Berta Sándor – Egyre több a spam - http://www.sg.hu/cikkek/58557/egyre_tobb_a_spam

Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy ellenőrzött forrásból, ismert cégektől nyugodtan vásárolhatunk akár gyógyszert, szoftvert vagy karórát, a hangsúly az odafigyelésen van, amivel saját magunkat óvjuk. Mivel a hazai e-kereskedelem elterjedésének az egyik fő eleme a bizalmatlanság, ami részben érthető is, hiszen nap mint nap találkozhatunk vagy hallhatunk különböző trükkökről, amellyel megpróbálják kicsalni a pénzünket.

A következő bejegyzésben néhány tippet adok, amelyek segítségével részben ellenőrizhető az e-bolt ahonnan vásárolni akarunk és néhány jótanácsot, mire érdemes odafigyelni vásárláskor.

Szólj hozzá!

Címkék: e kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr67423701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.