HTML

B2C & m@rketing

B2C, E-kereskedelem, online marketing, internet marketing

Friss topikok

Amire oda kell figyelni! Nem csak a vásárlónak

2008.04.14. 15:57 :: Bay Áron

Az alábbi pár gondolat első sorban a vásárlókhoz szól, de kereskedői szemmel is érdemes elgondolkozni ugyanezeken.

1. A legfontosabb az azonosítás. Ellenőrizni kell minden rendelkezésre álló adatot a cégről: cégnevet, címet, e-mail címet, telefonszámot, cégjegyzékszámot, adószámot, hogy bármilyen probléma esetén kapcsolatba lehessen lépni az eladóval. Törvényileg nem kötelező, de a komoly boltok legalább egy vezetékes központi vagy ügyfélszolgálati számot fel szoktak tüntetni, vagy legalább egy mobiltelefonszámot, ahol további tájékoztatást kaphatunk, akár vásárlás előtt is.

2. Rendelés esetén részletesen végig kell olvasni a szerződési feltételeket, különös figyelmet szentelve a költségek számítási módszerének, a fizetés módjának, a szállítási időnek, a csomagolásnak és persze annak, hogy meddig vállal felelősséget a cég az áruért, és mikortól terhel minket a felelősség.

3. Érdemes az első alkalommal egy kisebb összegű vásárlással „tesztelni” az áruházat, ahonnan vásárolni akarunk. Ma már több bank kínál kifejezetten elektronikus vásárlásra létrehozott "webkártyákat", és erre a folyószámláról, csak pontosan annyi összeg kerül, amennyi az adott vásárláshoz szükséges vagy maximalizálni lehet rajta az egy alkalommal leemelhető összeget. (10-20e Ft) 

4. A tranzakció várható idejét és az összegét érdemes nyilvántartani, és figyelni, hogy mikor emelik le a számláról a pénzt (érdemes előfizetni SMS szolgáltatásra, amely szinte minden banknál elérhető már).

5. Ha van rá lehetőség, akkor célszerű megrendelni biztonsági szolgáltatást is, pl. csak visszaigazolás után terheljék a számlát, vagy az e-bay szolgáltatásához hasonlóan, árukövetést, hogy mindig tudjuk, hogy a megrendelt termék éppen hol van. Természetesen ezeknek a szolgáltatásoknak a megrendelése csak bizonyos értékhatár felett ajánlott, mert a rendelt terméktől függően költsége van.

6. Az adatvédelemről, fogyasztóvédelemről szóló információk azokon az oldalakon, amelyeknek „nincsen rejtegetnivalója”, könnyen megtalálható helyen, többnyire a lap alján olvashatók.

Szólj hozzá!

Címkék: e kereskedelem bizalomépítés

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr56425244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.