HTML

B2C & m@rketing

B2C, E-kereskedelem, online marketing, internet marketing

Friss topikok

A hazai B2C legfőbb hiányosságai

2008.04.17. 13:06 :: Bay Áron

1. Az online vásárlások több mint 80%-a a világon banki átutalással valósul meg , a bankkártya- vagy hitelkártyaszám megadásával. Hazánkban 2007-ban ez az arány még mindig alig 3%-os. 
2. Egyszerű és a letisztult külső bizalmat kelt bennünk, ellenben a "túldesignolt", reklámokkal teletűzdelt (sokszor agresszív típusúakkal), átláthatatlan lapokról nagyon hamar továbbállunk. Ezeknek az oldalaknak az ideje lejárt.
3. Fontos, hogy érezzük egy érett, komoly céggel van dolgunk, nem pedig néhány tizenéves van a háttérben, akik összedobtak egy honlapot gyors meggazdagodás céljából.
A tulajdonos vagy vezető arcát és nevét is vállalja a honlapon, azzal sokat tud emelni a cég felé tanusított bizalmunkon. 

4. A hagyományos vásárlási élményhez közelebb vinni a vásárlót, szinte kézzelfoghatóvá tenni a terméket. Ez nálunk még nagyon ritka pl. amikor egy terméket az egér segítségével teljesen körbe tudunk forgatni, (pl. nokia.hu, itt 3 dimenziós demo videók is vannak a telefonokról). Ez persze nem minden termék esetében lényeges, könyvet enélkül is bátran vásárolunk, de műszaki eszközök, ruházati cikkek esetében nagyon fontos.

5. Naprakész, friss terméklista, az igények változásának folyamatos figyelése. Pontosan fel kell tüntetni, hogy a termék rendelhető vagy csak előrendelhető, és ha csak előrendelhető, akkor azt is, hogy mennyi időt kell várni, míg újra rendelhető lesz.

6. A bizalom kilpítéséhez elengedhetetlen, hogy a termék kiszállítás után ne okozzon csalódást, működőképes és hibamentes legyen. Szakszerű és megbízható beszállítótól való vásárlás esetén annak az esélye minimálisra csökkenthető, hogy a forgalmazott termékről a kiszállítás után derül ki, hogy hibás. A legtöbb hazai cég jó nevű futárszolgálatokkal dolgozik együtt, így a nagyobb problémát inkább az okozza, hogy maga az áru nem felel meg a minőségi követelményeknek.

Szólj hozzá!

Címkék: e kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr83429790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.