HTML

Hatékony hirdetési médium az internet!!

2008.05.07. 15:49 :: Bay Áron

„A Szonda Ipsos legfrissebb online reklám hatásmérési eredményei azt mutatják, hogy hatékony hirdetési médium az internet.

A március havi internetes reklámkampányok közül legjobban a jelzáloghitelek teljesítettek. Az FHB és a Raiffeisen Bank kampányát egyaránt az internetezők 70 százaléka látta. Alig marad el ettől az eredménytől a Budapest Bank Prémium Betét világhálós bannerhirdetésének hatékonysága. A Raiffeisen reklámhadjáratának nemcsak az észlelése volt magas, hanem az internetezők több mint fele azonosítani is tudta a hirdetőt. A hirdetés észlelői között pedig mintegy 80 százalékos volt ez az arány - a cég közlése szerint.”

http://www.sg.hu/cikkek/59950/szonda_ipsos_erdemes_a_neten_hirdetni

Számomra elgondolkodtató, hogy a banner hatékonysága köztudottan nagyon alacsony, számszerűsítve kb. 1%-os, tehát 100 emberből 1 kattint rá a hirdetésre és az még egyátalán nem jelenti azt, hogy az adott érdeklődő végül ügyféllé is válik. Tegyük hozzá, image kapmányok esetén hatékony eszköz természetesen a banner, de ha valóban az értékesítés a cél, akkor a már sokkal jobb eredményeket lehet elérni személyre szabott (akár offline, akár online) DM kampányokkal, vagy PPC hirdetésekkel ráadásul magasabb a konverziós rátája is ezeknek az eszközöknek, és sok esetben olcsóbbak is, mint egy banner kampány.

Persze találkoztam már Google AdWords hirdetések között Erste Bank és Citibank hirdetésekkel is, de hol vannak a többiek? Hol vagyunk még nyugat európától, ahol az online reklámköltésnek a 40-60%-át is kiteszik a PPC hirdetések. Az áttörés még várat magára, de azért a tendenciák azt mutatják, hogy előbb utóbb itthon is ráébrednek az illetékes döntéshozók, hogy érdemes ebbe az irányba nyitni, hiszen egy jól mérhető, dinamikusan szerkeszthető és folyamatosan frissíthető eszközről van szó.

Márpedig az elég fontos marketing szempontból, nem? :-)

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr16458523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.