HTML

B2C & m@rketing

B2C, E-kereskedelem, online marketing, internet marketing

Friss topikok

SZEK Konferencia (szubjektív) összefoglaló

2008.05.13. 11:51 :: Bay Áron

Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért
Konferencia – 2008. május 8.
„Minőség-e az E-minőség”
 
Bevezető
Dr. Bőgel György – SZEK elnök
 
„Egyre pontosabb a célzás, a marketingköltések egyre inkább az online irányba haladnak”
 
Hálózatkutatás
 
Szekfű Balázs – Carnation Internet tanácsadó, Darwin’s Marketing Evolution
 
„Közösségként kell felfogni a jövőben a felhasználókat”
„Mintha több fű nőne attól, hogy több „birka” van”
„A Long tail demokratizálja a keresletet, niche igények”
 
Csepeli György – GKM, közpolitikai igazgató, szociológus
 
„Akinek kevés a kapcsolata és nem dolgozik rajta, annak egyre kevesebb kapcsolata lesz”
„Piaci résekre kell „lőni””
„Könnyű eladóvá válni”
 
A magyar lakosság 42%-a még soha nem vásárolt semmit az interneten.
„2 millió ember fizet adót, és annak is töredéke fizet értékelhető mennyiségű adót”
 
Kerekasztal beszélgetés
 
A kerekasztal résztvevői:
Csáki Zoltán, OWAY, portálszerkesztő
Keller József, baratikor.hu, ügyvezető igazgató
Szabó Márton, iwiw Kft., ügyvezető igazgató
Szilágyi Imre, mymusic, ügyvezető igazgató
Célzott hirdetések, közösségi marketing, Interaktív Web 2.0, amikor a vevők egymásnak adnak információt, és ez alapján születnek akár vásárlói döntések is.
 
Csoportok alapján akár el lehet érni a zéró szórást is, egyedi ajánlatokkal, stb. Tematikus közösségi oldalak
 
Keresőmarketing
 
Kálmán Tamás – E-Target
 
PPC hirdetések, Fizetett hirdetések
 
Kattintás alapú hirdetések, Saját hirdetési szöveg, azonnal megváltoztatható
Minden kulcsszó árát megszabhatom, beállíthatok egy maximumot.
 
Magyarországon 2 nagy szolgáltató van: Google és az E-Target
A Google a keresőben hirdet, az E-target pedig a szerződött partnerek weboldalain
 
Ha jó a hirdetésünk és növekszik az átkattintási arány, akkor olcsóbban kapjuk meg a hirdetést.
 
A Magyarországon a PPC 8-9% az online reklámtortából (Google, E-Target)
Nagy-Britanniában ugyanez 50% feletti és már jelentősebb összeg, mint a rádióspotok
 
A PPC reklámnak 2 fajtája van, a 2 lehetőséget jól kell kombinálni.
 
1)      PPC keresőben, Direct Response, SEM: ez elsősorban az eladást támogatja, bár még mindig az a tendencia, hogy online csak információt gyűjtenek a felhasználók, maga a vásárlás offline megy végbe
2)      PPC tartalmi oldalakon, Direct Response, Brand
 
Jeremiah Owyang: „The strategy is simple: where your market, there should be your brand”
 
Nielsen Research: Az emberek 20%-a hisz a tévéreklámoknak, ellenben 60%-uk hisz a honlapon található információknak.
 
Célcsoportot jellemző kulcsszavakat kell használni!
Mérjük, analizáljuk az eredményeket, mérjük a hatékonyságot:
Ø      Pay-per-click
Ø      Pay-per-action
Ø      Realtime költségvetés ellenőrzés
Ø      Kulcsszavak teljesítménye
 
Kampány előtti célok pontos meghatározása nagyon fontos (Brand, Sales, Letöltések)
 
Bonduelle új termék bevezetése (külföldi példa) egy online kis játékkal történt, amihez külön létrehoztak egy microsite-ot melyen maga a játék volt megtalálható, ami tulajdonképpen az új terméket reklámozta, illetve a játék is erre utaló volt. Az emberek keresik a rövid akár 5-10 perces kikapcsolódást nyújtó flash játékokat, ezért a kampány nagyon sikeres volt.
 
A T-mobile Angliában 60.000-160.000 font között költ PPC hirdetésre.
 
JOER esettanulmány
A hirdetés alapján érkező vásárlók 70%-a az interneten keresztül, PPC hirdetés által jutott a termék weboldalára, és csak 20% volt, aki újsághirdetés alapján talált rá.
 
Növekszik a női vásárlók száma!
A felhasználókban már kialakult a bannervakság, de brand építésre még mindig jó eszköz.
 
Konkoly-Thege Szabolcs – MaxWeb
 
6 éve működő kisvállalat, fő területük az online marketing
„Kis pénz, sok érdeklődő, még több profit”
 
Hatékony landing page!!
Ingyenesen készítenek előzetes riportokat (melyek alapján később természetesen megbízásokat kapnak) Fontos a honlap ergonómiája, betöltési ideje.
 
AIDA modell (Attention Interest Desire Action) csak a cselekvésért fizet a cég
(ha feliratkozik a honlapra, megrendel valamilyen terméket, stb.)

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing e kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr65466234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.