HTML

Régi ügyfél, új ügyfél melyiket szeressem?

2008.07.01. 12:49 :: Bay Áron

Elég gyakran találkozhatunk azzal a kijelentéssel, hogy sokkal olcsóbb egy meglévő ügyfelet megtartani, mint az újat megtalálni és ezt kutatások is bizonyítják.

Nálunk mégis ez valahogy másképp van, amit máig nem értek, miért?

A vállalatok egyszerűen nem a meglévő régi ügyfeleket részesítik előnyben az akcióikkal, hanem mindig csak az új előfizető kap, olcsóbban mobiltarifát, internetet, stb. Persze vannak hűségprogramok, de az már egy egészen más tészta szerintem.

Saját példám. 2003 óta az Invitel szolgáltatását veszem igénybe otthon internetezésre. A szolgáltatással elégedett vagyok, apróbb problémák voltak, de ezeket mindig gyorsan és hatékonyan orvosolták. Díjcsomagot is váltottam már többször, és az első alkalom volt eddigi életem során az egyetlen, amikor hűséges előfizetőként 1000 Ft kedvezményt kaptam a havidíjból 1 évre.

Mivel nemrég járt le a szerződésem, gondoltam váltok egy nagyobb csomagra, mivel csak 1000 Ft-tal drágább és dupla akkora sebességet ad. Fel is vettem a kapcsolatot a céggel, ahol közölték, hogy az csak új előfizetőknek vagy váltóknak jár, nekem 2000 Ft-tal kellene többet fizetnem... Az egyetlen ok, hogy nem váltok az a kábelszolgáltató, aki a kerületben szolgáltat. Mert ugyanezért a pénzért 4x-5x gyorsabb és a sávszélességet tényleg hozó kábeles előfizetést lehet kapni, nem pedig küszködő ADSL-t.

A pozitív példa: Vodafone

Gőzerővel folyik a kampány a tv-ben és persze online is lépten-nyomon belefutok a bannerbe, amivel a mobilinternetet reklámozzák. És a lényeg:

Ha régi előfizető vagy (előfizetéses vagy kártyás), akkor 3 hónapig ingyen, ha új akkor 3 hónapig féláron kapod a mobilnetet. Nekem most még nem aktuális a dolog, de őszintén szólva elszomorít, hogy mennyire kevés az ilyen akció.

A régi jó ügyfelet könyebb és olcsóbb jó akciókkal megtartani, mint folyamatosan az újakat vadászni, pedig ez néhány túltelített piacon komoly kihívás. De most hátha elindul valami!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing reklám online marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr79547831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.