HTML

Terepgyakorlat és éles bevetés a Google AdWords rendszerében, az elmúlt félév tapasztalatai

2009.06.23. 22:23 :: Bay Áron

Az elmúlt 7 hónap során igyekeztem olyan mélyre ásni magamat mind az offline, mind az online marketing területén, amennyire csak tudtam. Szakkönyvek, szakmai blogok, konferenciák, előadások és persze éles terepgyakorlat az AdWords rendszerében.

Amennyire csak elméletben volt fogalmam az egészről bő fél évvel ezelőtt, annyira sikerült mára elérnem azt a szintet, hogy az AdWords új kezelőfelületére való váltás sem okozott különösebben problémát. Persze, mindig van mit tanulni és azért szokni kell, de látszik rajta, hogy tényleg a felhasználók valós igényeit vették figyelembe a fejlesztésnél.

Az elmúlt félévben sokminden megváltozott, például Wolf Gábor, aki Magyarországon talán a legismertebb kkv marketing tanácsadó a hazai marketing szakértők között lezárt egy időszakot, végetért az ingyenes blog, mostantól csak a zárt Marketing Navigátor blog üzemel az előfizetők számára. Vannak, akik szerint ez hibás lépés, vannak akik azt mondják az infótermék biznisz él és virul, az e-mail marketing is feltámad halottaiból (márha meghalt egyáltalán) csak a szabályok változnak.

Én úgy gondolom változnak a szabályok, fejlődnek és egyre kifinomultabbak lesznek az eszközök. Amik eddig is működnek, ezután is fognak, maximum más formában, más keretek között. Ugyanakkor Gábor döntésével is egyetértek, Ő elérte azt a szintet, amikor meglépheti ezt. Ezúton is sok siker kívánok neki!

Amit a jövőben látok, azok furcsa és érdekes képek, van amit még a nagy Amerikában is csak próbálgatnak (nálunk pedig 2-3 múlva fog megjelenni talán) és van ami már 1-2 hónap múlva itt lesz nálunk is. A kérdés csak az, hogy működik-e majd.

Egy biztos, a válság magával hozott egy nagyon pozitív, piactisztító folyamatot is, és aki képes és hajlandó alkalmazkodni az új játékszabályokhoz, az ha nehezen is de túl fog élni.

Az elkövetkezendő időszak kulcsszava: hatékonyság

Nincs tovább (legalábbis egy darabig) ablakon kidobálandó pénz. Most bármennyire is fáj mindez, hosszú távon meghozza a gyümölcsét, és aki elég ügyes, az ott lesz akkor is, amikor beérnek a dolgok és eljön a szüretelés.

Hát munkára fel!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing online marketing adwords

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr931204423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.