HTML

B2C & m@rketing

B2C, E-kereskedelem, online marketing, internet marketing

Friss topikok

Átver minket a hazai webshopok jó része?

2009.10.13. 09:56 :: Bay Áron

Az elektronikus kereskedelem elterjedése szempontjából kulcskérdés a mai napig a bizalom hiánya és ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Csigalassúsággal, de változóban van ez is, egy jó példája ennek a Tékozló Homár-on tegnap végigfutott történet. Itt sem felhőtlen az öröm, de kezdenek ráébredni az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek is, hogy törvénytelen működéssel meg vannak számlálva a napjaik.

Aki Magyarországon online vásárol, az 8 napon belül bármiféle indoklás nélkül visszaküldheti a megvett árut, aminek az árát a kereskedő köteles visszafizetni.

http://homar.blog.hu/2009/10/12/sulyosan_atveri_a_vasarlokat_egy_rakas_magyar_webshop

http://homar.blog.hu/2009/10/12/re_sulyosan_atveri_a_vasarlokat_egy_rakas_magyar_webshop_ujabb_adag_petitol

http://homar.blog.hu/2009/10/13/re_sulyosan_atveri_a_vasarlokat_egy_rakas_magyar_webshop_a_vilag_kicsit_szebb_lett_virag_jacint_miat

Szólj hozzá!

Egységes lesz végre a magyar netforgalom mérése?

2009.10.08. 12:34 :: Bay Áron

Üdvözlendő dolog részemről az alábbi hír, mert már éppen itt volt az ideje. Persze továbbra is tartom egyik oldalról azt a nézetet, hogy "a statisztika olyan mint a bikini, mindent megmutat csak a lényeget nem", viszont a másik oldalon meg kell a statisztika természetesen.

Lényeg a lényeg, hogy hajrá, és mielőbb lássuk az első eredményeket.

Ha ez megvalósul, akkor a következő, ami időszerű lenne, hogy a netszolgáltatók segítségével végre IP alapján lehessen célozni a hirdetéseket a honlapok olvasóinak. Az már keményebb menet lesz.

"Az ügynökségek és a nagy tartalomszolgáltatók egymástól függetlenül a Gemius és az Ipsos konzorciumát választották iparági etalonnak. Ezentúl több módszert alkalmazva számolják ki, hogy hányan és kik olvasnak egy honlapot. Az egységes mérési rendszer jót tesz az iparágnak."

http://index.hu/kultur/media/2009/10/07/egysegesen_merik_ezentul_a_magyar_netet/

Szólj hozzá!

Kezd magáhoztérni az online reklámpiac

2009.09.18. 12:58 :: Bay Áron

"A globális online reklámpiac is a javulás jeleit mutatta az április-júniusi időszakban, az év elején tapasztalt meredek zuhanás után. " Helsinki, 2009. szeptember 18., péntek (MTI/Reuters)

"A világgazdasági helyzet alakulásával párhuzamosan a globális online reklámpiac is a javulás jeleit mutatta az április-júniusi időszakban, az év elején tapasztalt meredek zuhanás után - derül ki a Strategy Analytics nevű intézet ágazati felméréséből.
Az online reklámbevételek ugyan 3,1 százalékkal csökkentek a második negyedévben 2008 azonos időszakához viszonyítva, de 0,6 százalékkal emelkedtek az előző negyedévhez képest.

A reklámipar bevételei azt követően kezdtek esni, hogy a válság hatására az ügyfelek csökkentették az erre fordított kiadásaikat.

Az előző negyedévhez hasonlóan áprilistól júniusig is csökkent szinte az összes amerikai online reklámcég árbevétele, a nagyobb nemzetközi online reklámtársaságoké viszont már emelkedett.

A reklámköltségek lefaragása a kisebb reklámcégeket sújtotta leginkább. A piac koncentrációja már elindult, így a bevételek elsősorban a nagyobb, befolyásosabb cégeknél koncentrálódnak, és a kisebb társaságoknak egyre nehezebb ügyfeleket szereznie a recesszióban - mondta az elemző.

A világ legnagyobb bevételű reklámügynökségéhez, a brit WPP csoporthoz tartozó New York-i GroupM számításai szerint idén világszerte 5,5 százalékkal zsugorodhat a teljes reklámpiac. Az egyik nagy vetélytárs, a francia Publicis ZenithOptimedia nevű részlegének kutatása szerint 8,5 százalékos lehet a visszaesés 2009-ben."

Szólj hozzá!

SZEKiT bemutató

2009.08.05. 12:57 :: Bay Áron

2007 óta tagja vagyok a SZEK-nek, ahol a tavalyi év végén mutatkozott igény és kezdeményezés egy ifjúsági tagozat létrehozására. Végül úgy alakult, hogy a tagozat aktív résztvevője és marketingügyekért felelős elnökségi tagja lettem, ezért itt is szeretném ismeretni, hogy pontosan mivel is foglalkozunk.

A SzEKIT általános célja

Határtalansága révén az internetes kereskedelem különböző érdeklődési területű és képességű embereket kapcsol össze, így a legkülönfélébb szereplők szinergiájára van szüksége.

A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Ifjúsági Tagozata (SzEKIT) célja ezért egy olyan platform létrehozása, melyben a fiatalok és az ágazatban működő cégek közelebb kerülhetnek egymáshoz, megismerhetik egymást, valamint a másikban rejlő potenciált is.

A találkozási lehetőség megteremtése által a tagozatban tevékenykedők lehetőséget kapnak arra, hogy egy kooperatív munka eredményeként közösen építhessék, fejleszthessék ezt a területet.

További információk rólunk:

http://www.szek.org/szekit

http://www.szekit.hu

http://szekit.blog.hu/

Szólj hozzá!

Brand Camp beszámoló

2009.07.23. 12:58 :: Bay Áron

Nagyon jól sikerült minden szempontból az idei heti Brand Camp. A tavalyihoz képest még több gyakorlatias előadás és workshop volt.

Kezdésnek Soós Gergely előadására ültem be, aki a Gerillamarketingről tartott interaktív prezentációt, ez volt az egyik legjobb, amit a 2,5 nap alatt láttam.

Egy filmmel egészíteném még ki, egy ügynökség készítette és azt hiszem eléggé aktuális...

Meztelen marketinges
http://www.meztelenmarketinges.hu/

Jártam Hrutka Rrobi előadásán a reklámzenékről, Tonk Emil a brandek fontosságáról és arról tartott előadást, hogy mennyire fontos önmagunkat is brandként felépíteni. Ezt követően Rákóczi Feri (Danubius) tartott egy kiváló workshopot, ahol gyakorlatban dolgoztunk ki kampányokat, a fő üzenete pedig az volt a végén, hogy úgy látja, ma senki nem mer letérni a járt útról. Arra kért bennünket fiatalokat, hogyha egyszer olyan pozícióba kerülünk, akkor merjünk elsők lenni, merjünk új dolgokat kipróbálni, ne mindig csak az 1000x lerágott dolgokat csináljuk újra.

Aznap az utolsó workshop Peresztegi Zoltán (Google Magyarország) tartotta, másnap az előadásán is részt vettem, mindkettő nagyon tanulságos volt, több új Google terméket is megismertem, illetve a Google Maps-el kapcsolatban készül egy érdekes fejlesztés.

Pénteken volt egy részletesebb előadás a önmárkaépítésről, Fabricius Gábor ismertette a Puha Neon Fejlövés c. könyvét, elgondolkodtató volt. Majd egy workshopon vettem részt, ahol nyerő BTL technikákról volt szó és konkrét kampányt is csináltunk egy létező termék értékesítésére, megadott célcsoportra, este pedig Sas István előadását hallgattuk meg. Az esti versenyben is részt vettünk a szobatársaimmal, ahol komolyabb Djuice ajándékokat is lehetett nyerni, és az általunk kidolgozott tervvel meg is nyertük a versenyt :)

Hasznos és tanulságos volt, ha lesz rá lehetőség jövőre is mindenképpen elmegyek.

A Gerillamarketing prezi videói:

UNIQA – Sztárkár

Diesel XXX

Guiness – Share one with a friend or two

http://virus-video.reklamzabalok.hu

Cadbury gorilla:

http://de.youtube.com/watch?v=Wy52yueBX_s&feature=related

X-Travel.nl: http://www.youtube.com/watch?v=tXA5rBQVtQE

T-Home – ne maradj le semmiről

http://de.youtube.com/watch?v=GnQp7Ya6u7Y

“Kierowco!”:

http://patrz.pl/filmy/id/336046

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kreatív reklám

Hasznos linkek AdWords-höz

2009.06.23. 22:27 :: Bay Áron

Amivel még adós vagyok:

Információk az új kezelőfelületről: http://www.google.hu/adwords/newinterface/

AdWords Súgófórum: http://www.google.com/support/forum/

Inside AdWords blog: http://adwords-hu.blogspot.com/

 

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing adwords

Terepgyakorlat és éles bevetés a Google AdWords rendszerében, az elmúlt félév tapasztalatai

2009.06.23. 22:23 :: Bay Áron

Az elmúlt 7 hónap során igyekeztem olyan mélyre ásni magamat mind az offline, mind az online marketing területén, amennyire csak tudtam. Szakkönyvek, szakmai blogok, konferenciák, előadások és persze éles terepgyakorlat az AdWords rendszerében.

Amennyire csak elméletben volt fogalmam az egészről bő fél évvel ezelőtt, annyira sikerült mára elérnem azt a szintet, hogy az AdWords új kezelőfelületére való váltás sem okozott különösebben problémát. Persze, mindig van mit tanulni és azért szokni kell, de látszik rajta, hogy tényleg a felhasználók valós igényeit vették figyelembe a fejlesztésnél.

Az elmúlt félévben sokminden megváltozott, például Wolf Gábor, aki Magyarországon talán a legismertebb kkv marketing tanácsadó a hazai marketing szakértők között lezárt egy időszakot, végetért az ingyenes blog, mostantól csak a zárt Marketing Navigátor blog üzemel az előfizetők számára. Vannak, akik szerint ez hibás lépés, vannak akik azt mondják az infótermék biznisz él és virul, az e-mail marketing is feltámad halottaiból (márha meghalt egyáltalán) csak a szabályok változnak.

Én úgy gondolom változnak a szabályok, fejlődnek és egyre kifinomultabbak lesznek az eszközök. Amik eddig is működnek, ezután is fognak, maximum más formában, más keretek között. Ugyanakkor Gábor döntésével is egyetértek, Ő elérte azt a szintet, amikor meglépheti ezt. Ezúton is sok siker kívánok neki!

Amit a jövőben látok, azok furcsa és érdekes képek, van amit még a nagy Amerikában is csak próbálgatnak (nálunk pedig 2-3 múlva fog megjelenni talán) és van ami már 1-2 hónap múlva itt lesz nálunk is. A kérdés csak az, hogy működik-e majd.

Egy biztos, a válság magával hozott egy nagyon pozitív, piactisztító folyamatot is, és aki képes és hajlandó alkalmazkodni az új játékszabályokhoz, az ha nehezen is de túl fog élni.

Az elkövetkezendő időszak kulcsszava: hatékonyság

Nincs tovább (legalábbis egy darabig) ablakon kidobálandó pénz. Most bármennyire is fáj mindez, hosszú távon meghozza a gyümölcsét, és aki elég ügyes, az ott lesz akkor is, amikor beérnek a dolgok és eljön a szüretelés.

Hát munkára fel!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing online marketing adwords

Google AdWords

2009.04.28. 23:30 :: Bay Áron

Nem sokkal az utolsó bejegyzésem után kezdtem el aktívan használni az AdWords rendszerét. Azóta is folyamatosan ismerkedem vele és lassan fél év távlatából már állíthatom, elég jól megtanultam és átlátom a rendszert. Persze az elején nekem is nagyon sok hibám volt, sok nehézséget okozott, hogy csak elméleti információim voltak. Mára túl vagyok 2 lezárt kampányon és egyet azóta is sikeresen futtatok.

Mindenkinek aki AdWords kampány indításán gondolkodik egy fontos dolgot tudok tanácsolni.Rengeteg hasznos és ingyenes információ érhető el, többek között a Google is indított magyar nyelvű blogot a témában. Legközelebb némi statisztikával és hasznos oldalak linkjével jelentkezem.

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing

Biztos tizenkettő

2008.11.20. 17:18 :: Bay Áron

Az alábbi cikk elolvasását egyrészt azért javaslom, mert érdekes lehet, másrészt pedig azért mert bár az ember a saját "gyerekére" mindig másként tekint, de engedtessék meg, hogy büszke legyek rá, ha már az enyém!

http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=249214&fr=rss

A Biztos tizenkettő termék nevét jómagam találtam ki, és annak ellenére, hogy így hozta az élet, örülök neki, hogy írtak róla :-)

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kreatív reklám

Mert "azzal" mindent el lehet adni

2008.10.08. 17:06 :: Bay Áron

A napokban botlottam bele a Budai Várban idén 2. alkalommal megrendezésre kerülő Budavári Pálinka- és Kolbászfesztivál offline és online hirdetéseibe egyaránt. A maga nemében igazi "hungaricum fesztivál" lehet és úgy néz ki hogy az időjárás is kedvezni fog a hirdetőknek, sőt nem kizárt hogy én is ellátogatok a helyszínre.

Ami viszont megfogott és kicsit el is gondolkodtatott az a szlogen.

"Rövid ital, hosszú kolbász, az a jó"

Csak én érzem ebben a szlogenben a rejtett szexuális töltetet? Persze ez nem baj, hiszen bőven a humor határán belül marad és mindenki ÚGY érti, ahogy szeretné :-) Szóval ezzel azt szerettem volna érzékeltetni, hogy nem feltétlenül kell sokkolni a népet, ahhoz hogy valami humoros, ne adj isten pikáns legyen. Tetszik, mert olyan igazán magyaros.

További infó a fesztiválról: http://www.festival.hu/

Szólj hozzá!

Címkék: kreatív reklám online marketing

Banner kapmány hatékonyság...

2008.09.05. 11:32 :: Bay Áron

Hosszabb szünet után újra jelentkezem. Rövid magyarázatként csak annyit, elég sok volt az elmúlt időszakban a teendőm mind munka mind magánélet terén. De a lényeg már van néhány új bejegyzésre való gondolat és mivel mással kezdhetném, mint életem első ügyfél oldalról "levezényelt" banner kampányával, illetve annak tapasztalataival.

A továbbiakban elnézést kérek,ha a formázás nem lesz tökéletes, életemben elöször a technikának hála mobilról blogolok :-) Számokat sajnos nem adhatok ki a kapmányról, de legyen elég annyi,hogy az átlagos 0,15-0,2%-os átkattintási arány már jónak számít banner kampány esetén. Tehát 1000 emberből, aki látja a banneredet, abból jó esetben 2 rá is kattint, de akkor hol van még a megrendelés, az üzlet?

Ezen nem ártana elgondolkodni, főleg azon, hogy ez a hirdetési forma kinek is üzlet a bannerárakat elnézve...

Egy ilyen kampányra elköltött pénz töredékéből lehet sokkal eredményesebb akár 5-10%-os átkattintást elérő AdWords kampányt készíteni.

Tehát csak azt tudom mondani, hogy amit eddig elméletben olvastam és hallottam, azt most már az életben, számszerűsítve is látom. Szomorú, hogy még mindig sokan a bannert preferálják...

Pedig egy ideje van már alternatíva, jó reggelt kívánok!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing

Az erő másik oldalán

2008.08.06. 20:39 :: Bay Áron

Ígértem, hogy nem csak negatív példákat mutatok be. Bár most nem reklámfilmek jönnek, (később azok is) ezekre mégis azt mondom, durvák a maguk módján, de mégis humorosak és nálam nem lépik át a "sokk határt". Az első két kép minőségéért elnézést kérek, mobillal készültek.

Mindenki Olimpia lázban ég és azzal akarja magát eladni, de legalábbis reklámozni (mint ahogy az EB idején is). Ezzel nincs is semmi baj, hozzászokhattunk már. De eddig ez a legjobb, amit láttam:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő a Nemzeti Bormarketing Program részeként jelenik meg, a szexuális töltés/célzás akad benne, de humorosan, ráadásul magyarosan humoros, a harmadik képhez pedig no comment, kiváló!

 

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: marketing kreatív reklám

Eldurvult reklámok?!

2008.08.04. 19:02 :: Bay Áron

Tegnap és ma kicsit több időm volt figyelni az aktuális reklámokat. Tudom, hogy egyre erősebb impulzusokra van szükség ahhoz, hogy megmozgassuk az embereket, de így egyben kicsit sok volt ez a három reklám.

Az első a Vodafone legújabb kampánya, amihez még nem találtam linket, de ha lesz, akkor természetesen jön a link is. Persze, tolerancia meg minden, de azért az: "Apa, meleg vagyok" - szeretnéd jobban kifejteni? kicsit erős, de hatásosnak hatásos. Csak kár, hogy pont ezt a témát használják fel, alig egy hónappal az embereket megosztó júliusi felvonulás után.

Kiegészítés!

Megtaláltam az eredeti angol reklámot, addig is, amíg a magyar is elérhető lesz:

http://www.youtube.com/watch?v=DndSS4uQBAI

A másik az Axe csokiemberes reklámja. Az ötlet jó, még akár tetszene is, ha a legvégén a kocsiból kinyúlva nem tépnék le szegény srác kezét:

http://www.youtube.com/watch?v=FgfzdgWgEZ4&feature=related

A harmadik pedig a Samsung NV24HD fényképezőjének reklámfilmje, ami amúgy nem sikerült rosszul, csak ebben is kicsit morbid a félig szét tépett gazella tánca:

http://www.youtube.com/watch?v=peskb1KOEa0

Ezek külön külön talán nem "sokkoltak" volna, de így együtt...Mindenesetre kíváncsi leszek meddig megyünk még el. Mert tényleg értem, hogy ekkore dózis mellett figyelemfelkeltő filmek kellenek, de az nem teljesen mindegy, hogy mivel keltik fel a figyelmet.

A kövekező alkalommal olyan példákat akarok bemutatni, amelyek nem elsősorban a sokkolást használják fel eszközként. Meglátjuk mire jutok, a gyűjtés indul, ha van ötleted, küldd el!

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kreatív reklám durva

E-Shopping Report

2008.07.18. 11:29 :: Bay Áron

Kell az illat a hálóra


Felmérés az FMCG termékek online kereskedelméről
 
Budapest, 2008. július 18. – A netezők a jövőben szívesen vásárolnának illatszereket a világhálón, ugyanakkor az online kereskedelem bővülését már nem a biztonsági kockázatok, hanem az online boltok korlátai vetik vissza – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a HVG Press közös kutatásából. Az idén első alkalommal elkészített E-Shopping Report az FMCG termékek online kereskedelemét vizsgálta.
 
Idén első alkalommal készítette el a KutatóCentrum és a HVG Press közös tanulmányát E-Shopping Report 2008 néven. Az átfogó felmérés a hagyományos és online vásárlási szokások közötti kapcsolat mellett az elektronikus kereskedelem eddig kevésbé kutatott területét, az FMCG termékek (fast moving consuming goods, napi fogyasztási cikkek) online vásárlását vizsgálta.
 
Pro és kontra
 
Az E-Shopping Report 2008 alapján a neten vásárlók leginkább műszaki cikkeket (38%), CD-t, DVD-t (36%), ruhaneműt (17%) emellett mozi-, színház- és repülőjegyeket (12%) szereznek be a világhálón. Ugyanakkor az FMCG termékek online kereskedelme hazánkban még gyerekcipőben jár. A naponta internetezők 15 százaléka vásárolt már online hasonló cikkeket, azonban a megvásárolt termékpaletta nagyon széttagolt, és egy-egy netező jellemzően csak egyféle FMCG terméket szerzett be ilyen módon. A piac várható növekedését jelzi, hogy a válaszadók 25 százaléka tervezi, hogy a jövőben igénybe fogja venni a világhálót hasonló termékek megvásárlására, míg a jelenleg nem vásárlók 38 százaléka sem zárkózik el a lehetőségtől. Ők a napi fogyasztási cikkek közül elsősorban piperecikkek, kozmetikai szerek és illatszerek online beszerzését tudják elképzelni.
Az online vásárlással szemben felhozott leggyakoribb ellenérv a kézzelfoghatóság hiánya, a megkérdezettek háromnegyedének okoz ez problémát. Emellett a válaszadók a nehézkes reklamációt és a személyes kapcsolat hiányát emelték ki. „Ezek azok a területek, melyeken egy innovatív és ügyfélbarát online értékesítő rendszer könnyen úrrá lehet” – mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője, aki hozzátette, az online vásárlás gyenge pontjaként korábban gyakran emlegetett biztonsági hiányosságokat csupán a válaszadók egyharmada jegyezte meg. Az előnyök közt a kényelmi szempontok – a sorban állás és a cipekedés hiánya – domináltak, ezek azonban a hagyományos bevásárlók számára csak közepes fontossággal bírnak, így nem jelentenek elég erős motivációt az áttérésre.
 
Nem jellemző az online fizetés
 
Az internetes vásárlás növekvő népszerűsége egyelőre nem befolyásolta az online fizetés elterjedését: a netes vásárlók 87 százaléka az utólagos fizetést támogatja, és – hasonlóan a hagyományos bevásárlókhoz – jellemzően készpénzben egyenlítik ki a számlát. Bankkártyát a tranzakciók egynegyedénél vettek igénybe, jellemzően azokban az esetekben, mikor előre kellett fizetni – ez a megrendelések egyharmadát érintette. A netezők egy-egy alkalommal átlagosan 6600 forintot költöttek FMCG termékek online vásárlására, a jövőben pedig körülbelül 7700 forintot szánnak egy ilyen beszerzésre, ami közel 17 százalékos növekedést prognosztizál.
 
Az E-Shopping Report 2008 kutatás kivonata ingyenesen letölthető (www.kutatocentrum.hu/tantar.php), míg a teljes tanulmányt a KutatóCentrum értékesíti.
 
A kutatás háttere
Az E-Shopping Report kutatás első része egy szekunder adatgyűjtés volt, mely hazai és nemzetközi felméréseket egyaránt feldolgozott. Ezt követte egy nagymintás kutatás, mely 2008 márciusában kétezer internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – kor, nem, végzettség és Budapest-vidék arány – reprezentatív a naponta internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve.
 
Kapcsolódó grafikonok: www.sakkom.hu/sajto/hirek/KC_online_vasarlas_elonyei.zip
 
Kapcsolódó webcímek:
A KutatóCentrum honlapja: www.kutatocentrum.hu
A Hírek Média honlapja: www.hirekmedia.hu

http://www.kutatocentrum.hu/tantar_esr2008_full.php

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás kutatás e kereskedelem bizalomépítés e fizetés

Brand Camp Workshop Budaházy

2008.07.17. 14:11 :: Bay Áron

A nap utolsó hivatalos okító programja, amin részt vettem az Extreme Rendezvényügynökség ügyvezetőjének Budaházy Szabolcsnak a workshopja volt, aminek az elméleti szakaszáról lemaradtam, a gyakorlati része sokkal izgalmasabb volt.

Kezdetnek az első feladat, hogyan ossztunk fel egy négyzetet négy darab egymást lefedő darabra. Ezzel is teszelte kreativitásunkat és született jópár meglepő eredmény.
Te hogyan osztanád fel? Pár nap múlva ha minden jól megy közzé teszem a megoldásokat.
A második feladat már csoportos volt, egy új, fiataloknak szóló mobiltelefon bevezetésére kellett korlátozott költségvetés mellett egy kreatív, figyelemfelkeltő kampányt kitalálni. Nagyon jó gyakorlat volt, kiváló ötletek születtek és természetesen megkaptuk a jótanácsot is, sok-sok ötletet érdemes összeszedni, mert úgy könnyebb választani.
Meg kell találni a legjobb megoldásokat!


 

 
 
 

 

Szólj hozzá!

Brand Camp beszámoló sokadik :-)

2008.07.17. 13:47 :: Bay Áron

A nap számomra utolsó előadását Juhász Attila - Citibank Zrt. tartotta. Tőle nem idéznék olyan részletességgel, mert nem is jegyzeteltem annyit. Félreértés ne essék, nem azért, mert nem volt jó az előadás, sőt! Pár gondolatot azért kiemelek, és kiegészítek, hamár... :-)

Mo-n 7,8 millió fő rendelkezik aktív banki kapcsolattal. Ebből kb. 4,3-4,4 millió fő OTP ügyfél!! Az azért nem egyszerű szám :-)
 
Sok eszköz van, ami használható, mindig az a kérdés mi a cél. Én sokszor úgy érzem, nem biztos, hogy jó úton járnak a bankok. Emese kampány kb. 1,2 milliárd forintba került, sikeres, építette az image-t is, még ha kicsit kétes eredménnyel is, aztán most tök jól átvezették, kérdés mi lesz belőle. CIB bank arculatváltás 1 milliárd, dokiék még maradnak, és talán ők még nem is "fáradtak be" teljesen.
 
Viszont a Raiffeisen és a K&H már nagyon fárasztó, az előbbi a szellemileg enyhén visszamaradott családdal, ami szerintem már nem humoros, hanem szánalmas, ráadásul ezzel az ügyfeleket is gyakorlatilag leidótázzák. Az utóbbi meg a táncolós cuccal léphetne már tovább, mert az is eléggé uncsi. Kéne valami jó ötlet, valami nagy dobás, persze szeptember előtt úgysem lesz már semmi extra, hiszen itt van az uborkaszezon.
 
Több és minőségibb online marketinget, kreatív ötleteket, alternatív dolgokat. Nem csak óriásplakát, sajtóhirdetés meg Tv reklám van a világon!! Ébresztő, a világ változik, hiába erőltetik még mindig a sajtót, meg a Tv-t. Meg van számlálva az ideje. No nem fog eltünni, csak csökkeni fog a szerepe. Nem kicsit. Nagyon.
 
Kreatív ötlet: http://www.touchmedia.hu/
 
És akkor talán az ügyfelek 70%-a sem a saját bankjánál veszi fel majd a hitelét...

Szólj hozzá!

Brand Camp beszámoló 07.03 folytatás 2

2008.07.11. 13:02 :: Bay Áron

Google - Peresztegi Zoltán

 
Több előadását is hallottam már, nagyon jó előadó de így 3x-4x-re már sok volt az átfedés, ami persze nem baj, mert azért nagyon sok új dolgot is mondott.
 
Aki nem tudná annak elmondom, a Google annak idején PhD projektként indult el, mára pedig a legnagyobb szabadszavas kereső a világon. Ja és közel 120 különböző terméke (szolgáltatása) van. Te hirtelen hányat tudnál felsorolni? :-)
 
Magyarországon 95%-os a részesedésük a keresésben.
 
Az egyik legnagyobb projekt a Google Books, bedigitalizálni a világ összes könyvét.
 
A Google kereső 116 nyelven érhető el, az AdWords 41, az AdSense 21.
 
A keresések több mint 50%-a az USA-án kívülről jön.
 
Gondolom mindenki látta már a Zürichi irodás vírus e-mailt. Nem csalás, nem ámítás, ott tényleg olyan körülmények között dolgoznak :-) Campusnak hívják az irodáikat, mert olyan közeget teremtenek. Hol találunk még egy ilyen céget?
 

Szólj hozzá!

Brand Camp beszámoló 07.03 folytatás

2008.07.11. 12:50 :: Bay Áron

 

Kis késéssel, de folytatom a beszámolót.
 
Akövetkező fontos előadó, Novák Péter (nem az a Novák Péter) - kirowski
 
Az online marketingről, internetpenetrációról és hasonló fontos dolgoról beszélt, tőle is kiemelem a legfontosabb gondolatokat.
 
A 15-24 éves korcsoport közel 80%-a aktív internetező. Az internet a legintenzívebben fogyasztott médiatípus és bizalommal tekintenek rá az emberek, mint forrásra.
 
2007-ben közel 50 mrd Ft-ot költöttünk el online és ez minden évben 50%-kal nő. Jelenleg 7,5%-a az összes reklámköltésnek online marketingre költött pénz, és ez hamarosan elérheti akár a 10%-ot is.
 
A TV és a sajtó után a 3. leggyakrabban használt forma lesz az internet.
 
Előtérbe kerül a mobil marketing és a hagyományos banner marketing csökkenni fog.
 
A keresőmarketing szerepe dinamikusan nőni fog.
 
Kiemelten fontos lesz a közösségek építése.
 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing oktatás reklám online marketing

Brand Camp beszámoló 07.03

2008.07.08. 10:26 :: Bay Áron

Számomra már a megérkezés is kalandos volt a "siófoki" Ezüstpart Hotelbe. Mivel a rendezvény honlapján nem volt pontos leírás arról, hogy hogyan is kéne lejutni a táborba ezért az internetet hívtam segítségül. A Hotel saját lapján is csak az autóval érkezőknek volt külön leírás, bár ha azt tüzetesebben elolvasom, akkor nem sétálok a siófoki vasútállomástól cirka 4-5 km-t mire megtalálom a szállást.
Mindegy, az a fontos, hogy odaértem, regisztráltam, abból sem volt gond, hogy nem az én nevemre lett foglalva a jegy. A program még délelőtt elindult, mielőtt átvehettük volna a szobákat, de természetesen volt hova elzárni a csomagokat, bár ettől függetlenül én nem voltam 100%-ig nyugodt.
A kezdeti eligazítás után Hrutka Róbert tartott előadást a reklámzenéről. Gondolom sokan nem tudják, ahogy én sem tudtam, hogy Robi már több mint 1400 reklámzenét írt, többek között anno a Pannon GSM-es It's your life-ot, amit Jamie Winchester énekelt fel és igazából szerintem ők is akkor kerültek be először igazán a köztudatba. Azóta persze sok víz lefolyt már a Dunán, viszont néhány fontos gondolatot szeretnék kiemelni Robitól:
A reklámok kódolt üzenetek, amik bekattannak az emberekben. Általában azt mondják a zene 33%-ot képvisel egy reklámfilben. Valójában van, hogy akár 70-80%-ot is képvisel a reklámban.
Minden a csendből jön. Egy szál gitárral is lehet zenét csinálni. A zene a ritualitás része. A férfi-nő kapcsolatban is nagy szerepe van.
A kevesebb néha több és ez a zenére is teljesen igaz!
A reklámfilm egy nő, akit meg kell ismerni. Minden alkalommal érdemes több dolgot is kipróbálni. A rádióreklámnak nincs képi anyaga! (ez nem mindenkinek egyértelmű) A zene ne ölje meg a narrátor hangját!
 
Ezek a legfontosabb gondolatok, illetve volt egy workshop is Robival, amin egy társadalmi célú hirdetés alá kerestünk megfelelő hangot. Több ötlet is összejött, itt ott megvágta a hangokat és a végén egész jó dolgok sültek ki belőle. Nagyon izgalmas volt!
Holnap lesz némi online marketing (kirowski), egy kis Google és ejtek néhány szót a banki marketingkommunikáció eszközeiről is.

 
 

 


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kreatív zene reklám

Brand Camp gyorsjelentés

2008.07.05. 14:07 :: Bay Áron

Kicsit még le kell ülepednie a dolgoknak bennem, át kell futnom a jegyzeteimet, hogy hiteles összefoglalót tudjak írni az elmúlt 3 napról.

Ami biztos, ha jövőre is lesz, márpedig a szervezők azt ígérték, akkor én ott leszek. Nagyon jó csapat gyűlt össze, kiváló előadások és workshopok voltak, aki kihagyta jövőre mindenképpen jöjjön el.

Persze nem volt minden tökéletes, de ez már csak ilyen. A szervezők mindent megtettek azért hogy szakmailag is nyerjünk, és persze napjaink és a jövendő marketinges szakembereivel ismerkedjünk beszélgessünk, és nem csak az előadások után, hanem az esti programok alatt is volt lehetőség kötetlenül beszélgetni az előadókkal.

A részletekről holnap fogok írni egy hosszabb bejegyzést, az általam legfontosabbnak tartott gondolatokról, tapasztalatokról.

Szólj hozzá!

Régi ügyfél, új ügyfél melyiket szeressem?

2008.07.01. 12:49 :: Bay Áron

Elég gyakran találkozhatunk azzal a kijelentéssel, hogy sokkal olcsóbb egy meglévő ügyfelet megtartani, mint az újat megtalálni és ezt kutatások is bizonyítják.

Nálunk mégis ez valahogy másképp van, amit máig nem értek, miért?

A vállalatok egyszerűen nem a meglévő régi ügyfeleket részesítik előnyben az akcióikkal, hanem mindig csak az új előfizető kap, olcsóbban mobiltarifát, internetet, stb. Persze vannak hűségprogramok, de az már egy egészen más tészta szerintem.

Saját példám. 2003 óta az Invitel szolgáltatását veszem igénybe otthon internetezésre. A szolgáltatással elégedett vagyok, apróbb problémák voltak, de ezeket mindig gyorsan és hatékonyan orvosolták. Díjcsomagot is váltottam már többször, és az első alkalom volt eddigi életem során az egyetlen, amikor hűséges előfizetőként 1000 Ft kedvezményt kaptam a havidíjból 1 évre.

Mivel nemrég járt le a szerződésem, gondoltam váltok egy nagyobb csomagra, mivel csak 1000 Ft-tal drágább és dupla akkora sebességet ad. Fel is vettem a kapcsolatot a céggel, ahol közölték, hogy az csak új előfizetőknek vagy váltóknak jár, nekem 2000 Ft-tal kellene többet fizetnem... Az egyetlen ok, hogy nem váltok az a kábelszolgáltató, aki a kerületben szolgáltat. Mert ugyanezért a pénzért 4x-5x gyorsabb és a sávszélességet tényleg hozó kábeles előfizetést lehet kapni, nem pedig küszködő ADSL-t.

A pozitív példa: Vodafone

Gőzerővel folyik a kampány a tv-ben és persze online is lépten-nyomon belefutok a bannerbe, amivel a mobilinternetet reklámozzák. És a lényeg:

Ha régi előfizető vagy (előfizetéses vagy kártyás), akkor 3 hónapig ingyen, ha új akkor 3 hónapig féláron kapod a mobilnetet. Nekem most még nem aktuális a dolog, de őszintén szólva elszomorít, hogy mennyire kevés az ilyen akció.

A régi jó ügyfelet könyebb és olcsóbb jó akciókkal megtartani, mint folyamatosan az újakat vadászni, pedig ez néhány túltelített piacon komoly kihívás. De most hátha elindul valami!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing reklám online marketing

Brand Camp

2008.07.01. 12:17 :: Bay Áron

Idén első alkalommal kerül megrendezésre a fenti névre hallgató tábor, bár szerintem a tábor elnevezés némileg csalóka, mert komoly, érdekes és értékes előadások várhatóak. (további info: http://www.brandcamp.hu)

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy én is részt fogok venni a csütörtöktől szombatig tartó rendezvényen, amin az online marketingtől elkezdve az ATL nélküli reklámlehetőségeken át több témában lesznek előadások, ezekkel párhuzamosan zajlanak a workshopok, és előadást tart Sas István a reklámszakma egyik legismertebb és legelismertebb reklámfilmese és marketing guruja.
 
A "tábor" Siófokon lesz, ahol valószínűleg lesz lehetőségem internetezésre, ezért igyekszem minden napot egy rövid bejegyzésben összefoglalni, majd a legvégén megírom a tapasztalataimat és hogy mit tanultam :-)
 
Ha jól tudom még most sem késő jelentkezni, ha érdekel a téma és az ideőd is engedi, akár 1 napra is le tudsz jönni, a sétálójegy 5000 Ft.
 
Csütörtök este érkezik ide a blogra az első nap összefoglalója. 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing oktatás reklám online marketing

"Rossz" csajozós dumák

2008.06.24. 16:57 :: Bay Áron

 

Lehet, hogy csak én vagyok túlon túl gonosz és konspiratív. Meg az is lehet, hogy úgy van ahogy én gondolom :-) Ki-ki maga eldöntheti.
Szoktam nézegetni a blog.hu-t és persze az index.hu-n kiemelt blogokat méginkább. Korábban indult el a Szakítós Blog (szakitshabirsz.blog.hu), ami a maga nemében egy eddig kiaknázatlan piaci rést igyekezett betömni, komolynak mondható sikerrel. Néhol vicces, néhol szomorú ámde valóságos (vagy legalábbis olyan érzést keltő) történetekkel. Mindenki kiönthette/köntheti a bánatát, fiú és lány, nő és férfi.
Néhány hónappal később megjelent a félig meddig konkurenciának számító majdnem a fenti címet használó blog, aminek a pontos címét azért nem írom ide, mert ide nem való, de a linken bátran meg lehet tekinteni a blogot is, a címet is. (http://ostobapasik.blog.hu)
Az érdekes része csak azután kezdődött, hogy megszületett néhány bejegyzés, majd megjelent a jobb oldalon egy könyv borítója. Hozzá a szöveg idézve:
"A kommentezők kérésére ajánlom ezt a könyvet:
Zsedényi Csaba - Kulcs a nőkhöz
Mivel a kommentekben állandóan visszatérő elem, hogy nekünk nőknek semmi sem jó, ezért azt ajánlom az ostoba pasiknak, hogy olvasgassák kicsit ezt a könyvet, hátha megértik, hogyan lehet kedvesen, jópofán közeledni a nőkhöz, és mennyire kell értékelni, ha találtok egy kedves lányt!
Szaszinko"
 
Vajon miért van egy kicsit olyan érzésem, mintha Szaszinko és Zsedényi Csaba személye között igen erős párhuzamot vélnék felfedezni. Persze az is megeshet, hogy tévedek, de ha szándékos akkor hibátlan ötlet, gratulálok hozzá, ha meg tévedtem, akkor épp most árultam egy nagyon jól jövedelmező ötletet (amit lehet, hogy én is alkalmazni fogok később, kérdés, hogy milyen formában).
Van erre még másik példa is, ami szintén hasonló elvet kihasználva, méghozzá a legprofibb eszközöket igénybevéve gyűjtött először össze egy teljesen potenciális adatbázist, gyakorlatilag közepesen alacsony összeg befektetésével, majd pedig létrehozott egy egész komoly értékesítésre szakosodott oldalt. Le a kalappal. Tessék csak utána csinálni!De erről majd a következő bejegyzésben írok bővebben.  

Szólj hozzá!

Címkék: kreatív reklám internet online marketing

Schlingloff Sándor Egyperces

2008.06.23. 22:37 :: Bay Áron

 

A félreértések elkerülése végett fontos hozzá tennem, hogy megtévesztő lehet a bejegyzés címe. Nem irodalmi művekről van szó már csak azért sem, mert az Úr főfoglalkozásban nem költészettel foglalkozik, hanem internet marketinggel. Nem olyan régen indította el a legújabb programját, amelyet Egyperces Internet Marketing, Egyperces Sikerszemlélet és Eredményes Élet kódnév alatt fut. A 3 program teljesen különálló egység, bár egymással összefüggő, nem feltétlenül kötelező mindegyik nyomonkövetése, viszont erősen ajánlott.
Egy olyan szemlélet módot közvetít, amely nagyon hiányzik ebben a formájában. Ráadásul a speciális kialakításnak köszönhetően gyakorlatilag rákényszerít, hogy nézd meg a videókat, amik nem tűrik a halasztást. Ha valaki vállalkozni akar, méginkább internetes vállalkozásba akar kezedni, akkor nem hagyhatja ki ezeket az ingyenes információkat, amiket mások hosszú és keserves csalódások és persze nem kevés pénz árán tanultak meg.
Sándor megmondja a tutit, nem beszél mellé, az ember arcába csapja az igazságot. 2 dolgot lehet tenni. Megsértődni, és durcásan félrevonulni, törölni magadat a listáról.
Vagy pedig elgondolkodni azon, hogy azok amiket mondd mennyire igazak és persze hogy a saját üzletedet hogyan viszik előre. Mert ha figyelsz és megfogadod a tanácsokat, garantálom, hogy előrébb jutsz. Szerintem egy próbát megér!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing oktatás videó online marketing

A hosszabb szünet vége

2008.06.23. 14:06 :: Bay Áron

 

Az elmúlt 2 hónapom elég mozgalmas volt, utolsó vizsgák, nyelvvizsga, államvizsga és egyebek tarkították a napjaimat. Mindez a múlt héten lezárult, sikeresen teljesítettem mindent, ezáltal ma már bátran mondhatom, hogy beléptem én is a friss diplomások táborába.
Az általam legtiszteletre méltóbb tanárom mondta azt, amikor még az államvizsga eredményét vártuk (nagyképűség nélkül): "Nekem 5 diplomám van, de az elmúlt 35 évben még egyszer sem kérdezte meg soha senki, hogy milyen eredménnyel végeztem. Csak annyit kérdeztek mindig, hogy van-e."
Mivel az iskolai teendők lezárásával végre teljes erődbedobással tudok belefogni a munkába, ezért bár jön a nyári uborkaszezon, terveim szerint több bejegyzés fog születni az elkövetkezendő hónapokban, mivel már most van 3-4 téma, amiről szeretnék írni, illetve van még néhány, ami egyenlőre csak körvonalazódik, meglátjuk mi sül ki belőle.
Az egésszel csak azt szerettem volna mondani, hogy az elmúlt hónapok igen komoly erőfeszítéseimbe kerültek, de végül sikerült minden kitűzött célt megvalósítani. A legfontosabb amit beláttam, hogy tervezés nélkül semmi sem megy. Sokszor változtattam, csiszoltam a terveken, céldátumokon, csak a célok maradtak mindvégig változatlanok.
A legfontosabb tehát, hogy hiába tűztem volna ki magamnak az elérendő céljaimat, hogyha nem teszek semmit azért, hogy lássam az addig vezető utat is. Jó lecke volt ez is, mert így a saját bőrömön tényleg megtanultam.
Egyetlen nagy célt sem lehet könnyen elérni, de ha gondosan tervezel és folyamatosan ellenőrzésed alatt tartod a dolgokat, akkor ezerszer nagyobb az esélyed arra, hogy el is éred azt!
Ha valamire, akkor az online marketingre ez végképp igaz!

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás